woensdag 15 april 2009

Het loopt op zijn einde...

Het is al een eindje geleden dat ik nog een berichtje plaatste… Sorry daarvoor. Mijn ouders en zus waren hier op bezoek en ik kon ze toch moeilijk aan hun lot overlaten bij alle Afrikaantjes hier J! We bezochten in de paasvakantie heel wat mooie dingen en deden prachtige uitstappen! Ook wilde dieren als krokodillen en bavianen ontbraken er niet aan.
Na 2 maanden een warm bad kunnen nemen (in het appartement waar mijn ouders verbleven) deed ongelofelijk veel deugd!!!
Ook de paaseitjes die van België meekwamen met het vliegtuig waren overheerlijk! Je hoort het wel altijd zeggen dat de Belgische chocolade de beste is, maar dat besef je toch pas maar echt als je dat zolang moet missen. Dan weet je dat ze gelijk hebben! Na 10 dagen ontspanning … is het deze week terug werken geblazen! Donderdag wordt de school officieel geopend. Voorlopig is er nog heel veel werk : de speelplaats wordt gevloerd, de klassen worden herschilderd, nieuwe ramen worden in de muren gekapt, de voorraad (schriften, kleren, speelgoed, puzzels, …) werd gesorteerd en geordend. Ook de kinderen moeten nog de liedjes en de dansjes voor de opening verder oefenen. Ook moeten we nog op zoek naar een koe om te slachten om iedereen eten te kunnen geven op het feest. En ik zeg het je… een koe vinden die geschikt is en niet zoveel geld kost, is wel degelijk moeilijk te vinden. Je kunt er niet zomaar eentje van straat plukken, want dan krijgen we te doen met de Gambiaanse politie en dat willen we natuurlijk niet J! We zijn dus iedere dag druk bezig en hebben geen tijd om met onze vingers te draaien!
Normaalgezien komen de belangrijkste mensen van het dorp op deze dag en misschien ook de president en de Gambiaanse televisie. Het wordt dus het evenement van het jaar J! Alleen jammer dat ze het op de Belgse televisie niet uitzenden he!
Deze week liep ik af en toe alleen over straat. Na tientallen jongens die achter me aan liepen en 2 huwelijksaanzoeken kreeg ik er toch wel lichtjes genoeg van :p.
Voor de rest gaat hier nog altijd alles heel goed! Het begint nu heel rap in te korten, want binnen een grote week zitten we terug op het vliegtuig richting België! Ik zal het heel erg missen hier, dat weet ik nu al!
Dit kan dus wel eens het laatste bericht zijn dat ik op onze blog zet terwijl ik hier nog in Afrika ben. Dus mensen… geniet ervan!!

Dikke zoen uit Afrikaaaaa

Berdine –X-

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Elke,

Wat een leuke berichten allemaal! En die schoolopening, dat wordt nog wat. Heel benieuwd hoe het allemaal verlopen is. En hoe was de week met je zus aldaar? Hoe dan ook, jullie zullen ongetwijfeld tussendoor nog tijd gevonden hebben om je verjaardag te vieren, en bij deze ook:
NOG VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG, van ons allen en bijzonder van mij!
Dus binnenkort ben je hier weer terug: back to normal; overleef je dat wel? Alvast veel sterkte met de aanpassing. Het weer hoeft geen probleem te zijn, het was hier gisteren 24 graden.
Groetjes, tante liesbet