zondag 8 maart 2009

Een bewogen week ...

Na het voorval van het stelen op school zondag beleefden we ook maandag weer ons dagelijks avontuur. Ik was thuisgebleven omdat ik ziek was en plots hoorde ik iemand aan de deur prutsen. Ik dacht eerst dat het een van de meisjes was en wachtte even, maar het bleef maar duren dus ging ik kijken. Ik zag er Lady, de huismeid, staan. Ze stond er met bosjes sleutels en probeerde binnen te raken. Ik kon haar zien, maar zij mij niet want het is spiegelglas. Ik klopte en vroeg wat ze deed. Ze schrok en liep uiteindelijk weg. Modou heeft haar naar huis gestuurd en nu is er een nieuwe meid.Dinsdag vond ik het lastig om les te geven. De werkers zijn constant bezig en kloppen nogal vaak op de muren.We bezochten dinsdag ook een andere primary school, zodat we eens zien hoe het onderwijs hier in elkaar zit en zodat we wat kunnen vergelijken. De school die we bezochten was echt groot (bijna 2000 leerlingen!). En wij zitten daar op een schooltje van amper 200 kinderen. Het verschil was duidelijk te merken, maar ik ben tevreden dat we op een kleiner schooltje les mogen geven, want de sfeer is wel 1000 keer leuker.Woensdag was er een verjaardagsfeestje voor Hanne, Sofie en Matty. We deden onze inkopen : een hele kruiwagen vol!!! 12 kg kip, heel veel uien, patatten, tomaten, ...Het voorbereiden duurde lang, maar het was wel een heel leuk feestje in Afrikaanse stijl J! Onze Afrikaanse kleren kwamen dus goed van pas.Donderdagavond gingen we iets eten in Senegambia voor de verjaardag van Sofie. Het was die dag echt ondraaglijk warm! Zo warm hebben we het nog nooit gehad!
De muizen zitten nog steeds in huis. Ze maken veel lawaai ’s nachts!! Ze knagen aan alles wat ze maar kunnen : kartonnen dozen, plastieken zakken, ... We keken in de kast en jawel we vonden een nestje. Ik hoop dat ze vlug weg zijn, want ze houden me echt wakker ’s nachts! Zondag waanden we ons eventjes echte toeristen en drongen we binnen in het Senegambiahotel. We deden alsof we gasten waren en gingen zwemmen in het supermooie zwembad! Daarna dronken we er nog eentje op het terras. Het lukt dus zonder moeite om er binnen te raken als je geen gast bent. Natuurlijk hebben wij wel het lichte voordeel dat we blank zijn en dus niet zo opvallen tussen de toeristen :p!We beleefden nog heel wat meer avonturen deze week, maar mijn blogbericht zou te lang worden:p. Zo duwden we (met 6 meisjes!) een auto die vast zat in het zand, werden we weer mateloos lastig gevallen door jongens, ...

Tot volgende week!!

Berdine -X-

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag African ladies!
Wat zien jullie er prachtig uit in jullie afrikaanse kleedjes, en weer zo'n schattige kindjesfoto's, ben (wééral) jaloers... En sterk van jullie dat het gelukt is om binnen te dringen in het hotel, Berdine, wat zijn we toch van een sterk ras hé ;-)... Nog heel veel courage daar met de lastige venten, en de werkers op school, en de kindjes, en al de rest, en weet dat we aan jullie denken!!! Hier alles goed, weer net aangekomen in Gent voor een nieuw schoolweekje, maar gelukkig op de banken en niet vooraan in de klas, das minder lastig ;-p
Groetjes, hou jullie taai!!!

Inge x