zondag 8 maart 2009

Mr. Crocodile en Mr. Snake

Mister Crocodile en Mister Snake hebben deze week hun intrede gemaakt in de klas. Mr Crocodile is de mascotte van het spelletje “Jantje zegt” (toepasselijk omgevormd tot “Mr Crocodile says” omwille van de o zo coole slagzin “If you don’t do what he says, he will eat you!) en “dirigentje”. Mr Snake is de mascotte van het liegspelletje waarbij hij foute statements maakt en de kinderen hem moeten verbeteren. Ikzelf ben natuurlijk de grootste fan van mijn creaties, maar de kinderen houden er ook wel van. Mooi meegenomen! Naast de nieuwe woordenschat in verband met het lichaam en het aanbrengen van de begrippen meer en minder dan en het ordenen van de getallenrij, hebben we ook slingers voor het openingsfeest van de school in april gemaakt. Onze leerlingen worden zo rustig van tekenen, en trots dat ze zijn als je ze dan een complimentje geeft. Dank u, uitvinder van de kleurpotloden.

Voor de rest ... heb ik gehoord van de man van Miss Colley dat ik goed kan dansen op Afrikaanse muziek, kreeg ik deze week opnieuw een ijsje, een ketting en een munt van 1 dalasi aangeboden door de kindjes van de klas, heb ik frietschijfjes en kip gefrituurd in een grote pot vol kokende olie, bezochten we een primary school in Sancheba waaruit duidelijk bleek hoe erg de scholen hier afhankelijk zijn van steun uit het Westen, draag ik niets anders meer dan wrappa’s en heb ik ontdekt dat eten met mijn handen steeds leuker wordt. Mama, je bent gewaarschuwd.
Gegroet, Elke x

Geen opmerkingen: